20130126

Seksi Ovari - Fazleena Hishamuddin

Sang Freud Press

Seksi Ovari
Fazleena Hishamuddin
Sang Freud Press
RM20
Beli sini

Saya ban diri sendiri daripada beli lebih banyak buku oleh itu saya baca himpunan puisi ini ehsan Dayang semasa saya singgah ke rumah sewa dia tempoh hari.
Saya suka, sangat suka.
Kena beli, atau kalau tak mampu - pinjam dari kawan yang ada (macam saya) kalau awak suka ayat-ayat yang straight forward. 

Kadang ada double meaning, fikir sendirilah. Tak semua boleh ditafsir secara literal.
Bagi saya semuanya simple tapi dalam yang ringkas ada complexitynya.

Kita pernah lalui macam-macam benda dan tak mustahil ada puisi yang mengena dengan situasi kita (atau kawan-kawan/keluarga kita) terdahulu ataupun semasa.
Ada gembira ada sedih.
Macam-macam perasaan.
Senang kata bukan satu tone sahaja.

Sekarang sold out kalau tak silap.
Tak sure and tak nak tahu takut terbeli.
Tapi kalau ada orang nak hadiahkan, apa salahnya.
Post a Comment