Skip to main content

Posts

Showing posts from December, 2012

Nurul + Nuar {Engagement}

23-12-2012
Tak boleh terima lah diorang ni dah bertunang. ... Tahniah Ofee, Nuar. Semoga cepat-cepat kahwin. Bagi cucu pada Cik Miah dan Cik Aini. Baru tunang Cik Miah dah nangis banyak kali. Kalau nikah entah macam mana.


Skincare and stuff

1. Sebab jenama ini sahaja yang berkesan pulihkan kulit muka masa muka rosak beberapa bulan lepas. Takut nak cuba yang lain. Ingatkan pelembab rupanya losyen. Silap beli du'uh.
2. Sebab guna pencuci muka jenama sama. Pernah guna yang warna biru (yang lama masa mula-mula keluar sekarang dah tukar label) dengan yang hijau. Yang hijau tak kena muka, yang biru guna dua tahun lepas tu tukar. Masih prefer Simple.
3. Sebab suka bau dia tapi tak yakin nak beli EDT. Haritu Nana kata bau dia sedap :D
4. Sebab ada promosi dekat Watsons. Masa pakai ada rasa pedih-pedih sikit tapi OK saja tak ada kesan yang memudaratkan.
5. Sebab ada promosi dekat Giant sekeping RM1.00. Menyebabkan alahan pada kulit muka. Oh tidak! Mampu gelak sahaja sambil tunggu kulit OK.

Lunch Hour : Asam Pedas & Ayam Penyet Kak Nor

Asam Pedas & Ayam Penyet Kak Nor, Legaran Segget Starting end of 2014 they have moved to Plaza Seni, opposite Galleria @ Kotaraya due to construction works at Legaran Segget




Variety of food. Nasi ayam penyet (favourite menu) /pecel lele - not bad. Kueh tiau goreng/ mee goreng mamak - quite good. Mee bandung - decent enough (if you don't mind the sweetness).
Nasi goreng ayam black pepper/paprik - colleagues' favourite.

Sushi King

Di KSL City. Tak banyak pilihan macam dekat KLCC. Apalah JB nak dibandingkan dengan KL. Orang JB tak suka makan kat francais.  Kitorang suka lepak tempat tak wujud dekat negeri lain *kerek* Tapi, jujur kata, nak makan sushi dekat JB tak banyak pilihan macam dekat KL
Balik pada cerita makan... Yang lalu benda yang sama saja. Tunggu Golden Ball tak ada. Hujung-hujung kena panggil pelayan buat pesanan.




Semua sekali lebih kurang RM60.00 Alhamdulillah, sangat kenyang.

*Sakae Sushi baru buka dekat City Square. Jom?

Raudah + Ainul

22-12-2012
Pengantin sempoi, macam, serius ke tengah bersanding ni?  Tak tersipu-sipu malu pun. Gelak besar macam tengah lepak makan-makan. Lagi riuh daripada tetamu. Masih... cantik, secocok dan sepadan. Terserlah bahagia. Kita tengok pun rasa gembira. Manis. Tahniah Odah dan suami. Semoga berkekalan hingga ke syurga.


Lagi gambar dekat sini *klik*

Azreen + Khai

15-12-12
Taman Bukit Dahlia
Supposed to go with someone else but change of plan, decided to go with friends but at the end, went to the reception with family. Yeay for Ma who always have time for  her daughter. Arrived at 4.30pm. Food was good. Everything was so pretty. Met up with Tyha Sarkawi. I think the last time I saw her in person was during high school. That feels like a billion years ago. And I love the fact that instead of telur pindang, we got telur masin. I hate telur pindang. Anyway, Congratulations to the newlyweds and thanks to Makyeen for inviting us to your lovely reception.










Wordless Wednesday - Last but not least...

Cerpen - Nadia Khan

Baca cerpen yang awal-awal rasa macam... hmmm banyaknya ayat-ayat doktor dalam buku ni *tengok muka depan* oh haah ek muka depan pun dah macam tu padanlah....

Tapi bila baca cerpen-cerpen dan skrip-skrip seterusnya, oh tak adalah benda-benda hospital dah. Tersuka lah pulak. Lagi-lagi yang bertema kekeluargaan.

Paling suka skrip-skrip dia, cerpen Janji Kak Long dan PWTC buat saya rasa nak beli dan baca KELABU.

Kesimpulannya, buku ni memang berbaloi untuk dimiliki. Saya memang jenis lebih gemar kumpul antologi bagi buku Bahasa Melayu. Nak ulasan satu demi satu boleh ke sini *klik*.

Sekian.

Analyzed II

Analyzed - about two years ago. Let's see if I have changed.

Your view on yourself:

You are down-to-earth and people like you because you are so straightforward. You are an efficient problem solver because you will listen to both sides of an argument before making a decision that usually appeals to both parties.

Agree. Thanks to four years of law school, I don't make assumptions or conclusions that easily anymore.  


The type of girlfriend/boyfriend you are looking for:

You are a true romantic. When you are in love, you will do anything and everything to keep your love true.

I've stopped being a romantic so many years ago.


Your readiness to commit to a relationship:

You are ready to commit as soon as you meet the right person. And you believe you will pretty much know as soon as you might that person.

I reserve my comments on this but currently I am very, very happy.


The seriousness of your love:

Your have very sensible tactics when approaching the opposite sex. In many ways peopl…

Diyana + Irwan {Engagement}

12-12-12
Kampung Pertanian, Kulaijaya
It was fun. Hanging out with the girls from day to night. More of them came during the ceremony. I love every second of it. Congratulations Cuen... and of course, Ewan. We love you.












Lunch Hour : Robin's Portuguese Chicken

Robin's Portuguese Chicken, City Square Johor Bahru

My favourite place for Portuguese egg tart. The next best thing after KFC's which can only be found in KL/Selangor. Life is unfair.

Restoran My Friend @ Kempas

Udang goreng mentega. Sayur cendawan. Daging masak merah. Kerabu mangga. Tomyam campur. Telur bistik (tiada dalam gambar). Sempena tak ada apa-apa pun saja-saja makan sedap M dah nak balik kolej masa ni. Kali kedua makan dekat sini selepas lebih lima tahun. OK lah makanan dia tapi udang goreng mentega bukan masin ke sepatutnya?

A&W @ Petaling Jaya

Mengimbau kenangan silam di A&W sebelum ke Urbanscapes
Oh cerita dua minggu lepas ni Waffle gebu Float terbaik Nikmat dunia.