20110829

Cebisan Ramadhan

1. First time berbuka bersama tahun ni dekat tempat makan yang menjadi kegemaran aku. Too bad masa ni gigi aku masih sengal-sengal sebab baru tukar archwire. Tak berapa nak nikmat sangat tapi, bolehlah…

Bila hati gembira makanan jadi sedap.

The Chicken Rice Shop City Square

2. Bread pudding made by SyazanaMI. Sedap ye sedap tapi manis sangat an. OK dia pun cakap ea manis bukan aku nak kritik ke apa. Tak layak nak kritik masakan orang. Aku kuah kastad pun tak reti buat.

Bread Pudding

Nampak agak scary. Biasalah camera phone je yang mampu.

 

3. Berbuka bersama family di luar. Rasanya ni satu-satunya berbuka dekat luar. Yang lain semua sama ada Ma masak or beli kat bazar. Of course lah lagi banyak beli kat bazar ha ha ha.

Steamboat & Grill Cottage Mount Austin

Tempatnya dekat deret-deret kedai Austin Perdana. Harga OK lah… RM20/dewasa RM9/kanak-kanak.

Makanan tak banyak choice tapi aku tengok Abah happy je. Ni first time Abah makan steamboat & grill. Kebanyakannya aku yang masakkan yang lain semua makan-makan je tapi aku tak kesah pun sebab compare dengan diorang aku lagi selalu habiskan duit dekat makan-makan macam ni. Biarlah diorang nak rasa ye tak?

Steamboat & Grill Cottage Mount Austin

Overall aku kenyang and paling penting ada tempat sembahyang (walaupun muat satu orang sahaja dalam satu masa).

 

4. Rasa macam cepat gila Ramadhan berlalu kan? Mak aku cakap tu tanda akhir zaman. Rasa cepat sebab masa terluang tak diguna pakai sebaik-baiknya kot. Rugi.

Akhir kata;

Selamat Hari Raya.

 

 

Paso Bumbong 2011 : Nanti-nantilah aku buat entry khas untuk event tuh.

Post a Comment