20100914

Oscar satu!

Moments like this aku rasa macam mau berselubung bawah selimut without a care. Malas nak fikir hati perasaan. Malas nak fikir assignments. Malas nak fikir orang lain. Malas nak fikir.

Raya? What? Hari kemenangan? WHAAAAAAAAAAAAAATTT? Kalau time bulan puasa kau menyetan jangan cakap pasal hari kemenangan sangat ea.

Tau tak first day raya aku demam? Balik beraya lepas Asar. tidur sampai pukul 11.30PM, bangun mandi, tidur balik sampai esoknya. Demam tapi agak gembira. Sekarang? Sihat (kot?) walaupun agak lethargic tapi… kemurungan.

Penat psiko diri sendiri.
Tak apa tak payah kisah pasal apa yang orang pernah tipu kita. Sebab masa dapat tahu dia tipu dah tak ada apa-apa dah pun buat apa nak kisah, nak sakit hati. Membazir ja semua tu.
Cakap memang senang… but at least aku dah cuba walaupun aku fail - miserably.

Aku tak tahu macam mana nak handle failure. I’m giving up now. I’m giving up on hari raya.
Buang lah aku jauh-jauh. Dia pun bakal dekat dengan engkau. Kalau kita terjumpa dan kau berdua, buat-buat tak kenal ok.


Kalau kau tak betul-betul kisah kau jangan buat-buat kisah. Hati aku bukan besi. Bukan kosong, bukan sejuk beku. Hati aku macam kertas  tisu. Mudah koyak. Macam kaca. Mudah pecah. Bila aku kata kau buang aku, kau tak mengaku. Kau buat aku kecik hati. Kau buat aku percaya lepas tu kau tipu. Sekarang aku tak tau nak percaya apa.

My illusion, my mistake.

Aku cuba jadi patung. Sekali lagi – FAIL!
*
image
1 Syawal 1431H

Post a Comment