20100714

Sebab kau adik aku.

Abah texted me few days ago:
"Tadi masa baca doa ada sebut nama E. Lepas tu M mengadu… hari Jumaat lepas dia nangis teringat E sampai tertidur. Dia cakap, hidup dia bahagia masa ada E… tak ada masalah, belajar OK, semua OK. Lepas E tak ada, M cakap, hidup dia asyik menyusahkan orang, belajar pun teruk…”

Sekali baca, sedih. Kesiannya kat kau.

Baca kali kedua, fikir. Aaaah. Mengada ja kau ni.

Fikir dan terus fikir lagi. Memang lah masa ada E hidup kau bahagia, belajar kau OK. Masa tu umur kau 6 tahun and you’re still Abah’s favourite girl.

Now you’re twelve. BM fail. Kajian Tempatan fail. Maths fail. Sirah fail. Muamalat fail. Aku pun tak tau apa yang kau lulus.

Kau melawan cakap Ma, kau melawan cakap Abah, kau tak pernah nak respect aku and abang kau.

Oh ya, kau tercampak juga masa accident tu and you had a concussion. Probably that’s the reason you can’t cope with your studies… but that’s not a reason to not study at all.

Sampai sekarang pun aku rasa memang silap bagi kau phone. Kau bukan reti nak belajar. Yang kau reti, hafal lagu Justin Bieber, tengok music video Justin Bieber, nyanyi lagu Justin Bieber. Patutnya belikan basic phone ja.



Perangai kau yang teruk tu… tak tahu lah nak buat macam mana lagi. Baguslah kau sedar kau suka menyusahkan orang. Hopefully one day kau ubah perangai tu.

By the way, apa khabar ya disana? Tolong jangan kacau bilik aku and barang-barang aku and jangan pakai baju aku sesuka hati please. Aku size S tau. Kau size L.


Oh, well.

Maybe aku patut baca message abah tu sekali sahaja.



[UPDATE 06/10/2011 12:30] Sepatutnya tak payah bagi buat akaun Facebook! Sekarang makin menjadi-jadi perangai!
Post a Comment