20100708

National Band Competition – Preliminary Round (South Zone)

Semalam (7 Julai) aku pergi SMK Dato’ Jaafar (SDJ) sebab nak tengok band comp. Last year aku tengok dengan kawan-kawan aku. This year aku tengok dengan Ca.

First sekali perform Sekolah Tun Fatimah (STF). Aku sokong team ni - tolong sokongkan untuk Jaja. hahaha. Performance diaorang memang best sebab semua sekata ja, gerak saing, tak ada kesilapan yang ketara. Masa lagu Hatinya Tak Tahan – Noraniza Idris colour guards siap berjoget jawa kat situ memang mantop! Uniform colour guards diaorang pun memang cun! DM ja kot yang tak berapa nak menyerlah.

Second to perform was *drum roll* SIGS. Lagu best. Bohemian Rhapsody, Jai Ho. Seriously, SIGS memang boleh menang sorak. Ramai betul supporters tadi. Time cheer comp hari tu pun ramai. Siap semangat pakai baju biru (termasuklah aku). 

Persembahan ketiga pula from SMK Paduka Tuan. Selama ni aku tengok DM dia Chinese. This year macam Melayu, tak sure. Tapi still, smart. DM Paduka Tuan tak pernah tak smart. Dengan baju all-black dia. Baling mace memang tinggi sangat-sangat dan berjaya sambut  dengan bergaya. Pergerakan band semua pun nampak agak smart dan sharp. Tapi aku rasa tahun 2005 dulu lagi best kot.

Last but not least, SMK Jalan Mengkibol (SJM). Pergh yang ni DM tak kurang hebat. Tapi first throw agak slack di situ. Ada sekali tu tercacak mace atas tanah. Penonton turut kecewa sebab semua ingatkan DM akan dapat sambut. Paling menarik colour guards dia ada 5 different types/patterns of flags. CANTIK! Sekolah lain semua average 2-3 jenis ja.

Tunggu nak dekat sejam gitu, judges semua dah ready, keputusan pun diumumkan.
STF 61.60
SIGS 55.80
Paduka Tuan 39.5
SJM 35.1
(kedudukan sama dengan giliran perform HAHA)
Setakat ni yang dapat masuk final
SMK St. John Kuala Lumpur 79.30
SMK Keat Hwa Kedah 72.20
SMK St.Joseph Sarawak 71.70
SMJK Chung Hwa Wei Sin Terengganu 69.30
SMJK Nan Hwa Perak 66.80
SMK Chung Hwa, Miri Sarawak 65.60
Sekolah Tun Fatimah Johor 61.60
SMK Kwang Hua Selangor 61.20
Kolej Sultan Abdul Hamid Kedah 60.40
SMK St.Joseph, Miri Sarawak 59.30
(NATCOMP)
Congrats to all!
Post a Comment