20100610

Bazar JB & June Magazines

A conversation:

Kau pernah pergi Bazar JB kan?

Haah. Kenapa?

Ada apa ek jual kat sana?

Macam-macam ada.

Yelah tau lah. Macam-macam tu apa?

Baju, kasut, beg dll.

Lagi?

Entah aku pun tak berapa nak ingat.

Hampeh.

-

Kebetulan, a few days after the conversation above took place, aku singgah Bazar JB. So, aku pun tengok-tengoklah apa yang ada.

Banyak sangat kalau nak list down semua. Generally, ada barang vintage. Ada brand new. Ada yang pre-loved/thrift/second hand. Branded. Imitations. Rejected stuff. Clothings for woman, man, children. Sports attire. Accessories macam bag, kasut. Car parts. Electrical appliances – kipas, rice cooker, TV. Ada tempat makan. Gerai ice blended. Ada tempat nyanyi-nyanyi. Barang-barang shisha. Collectibles macam duit-duit kertas, posters, vinyl records. CD/DVD.

Ohoi tempat tu berselirat kot and panas nak mati berpeluh-peluh everytime jalan kat sana. SO, conclusion aku, sila alami sendiri Bazar JB then you know bila aku cakap macam-macam ada tu memang MACAM-MACAM ADA!

But seriously, tak boleh blah ada orang jual car parts kat situ.

By the way, last week baru aku perasan aku ada dapat sort of voucher rebate RM24 from MPH. Nak beli novel macam dah banyak sangat tak habis baca lagi dengan yang beli sendiri yang Debot bagi yang beli dekat BookXcess lagi so, I’ve decided to buy magazines.

Kebetulan CLEO pun belum beli so beli CLEO, Cosmopolitan, Seventeen, and Junk. RM23.90 haha. CLEO ada cerita pasal jealousy in friendship. Tajuk article dia lebih kurang ‘Is your best friend jealous of your boyfriend?’ gitulah lebih kurang. And if the answer is yes, means best friend tu lesbian! HAHA ok main-main. Maknanya dia ada insecurities problem.

Fashion spread for CLEO and Cosmopolitan pasal denim sort of country girl cowboy style punya look. Seventeen pula ada tunjuk exercise routine yang macam best. Terlampau excited nak try lupa nak warm up dulu. Now, satu badan sengal-sengal. Junk tak buka lagi.

Before tu ada beli Marie Claire. Ada article pasal Diane Kruger and Child Marriage dekat Yemen. Sangat menarik OK article tersebut.

OK OK lah nak kemas barang nak balik kampung until next Thursday. Bye bye alam maya. sob sob.

Post a Comment