20100406

Kursus Rekreasi dan Jati Diri Gabungan Anak Johor

am at JB baby. haha. best gila pukul 10AM baru tahu abah ada kat KL pukul 2PM dah naik kereta. tapi khamis ni dah ada balik kat UKM. huhu.

last weekend buat julung-julung kalinya aku pergi ke utara Malaysia. last time masa aku belum darjah 1 kot. tu pun pergi Perak. ni first time menjejakkan kaki kat Kedah semata-mata Kursus Rekreasi dan Jati Diri anjuran Gabungan Anak Johor.

yang join UKM, USM, UUM, dengan UNIMAP. semua sekali lebih kurang 240 orang.

1. tentatif yang dapat masa hari Rabu before pergi tak sama dengan tentatif yang dapat masa Jumaat. sepatutnya malam tu aktiviti bebas tapi tentatif baru ada nightwalk, water rafting, dll. thanks.

2. sampai kem hujan lebat pastu aku nampak khemah. aku tak tahu sebenarnya benda ni camping masa bagi nama. serius tak tahu.

3. food first night aku rasa tak boleh masuk betul padahal lapar gila sebab dapat part nasi jelantah. aku tengok orang lain bahagia ja licinkan pinggan.

4. sepatutnya ada nightwalk tapi pasal hujan cancel. YES!! haha

5. senaman pagi dia sangat kelakar. ada latihan vokal for public speaking. HAHA. senaman bibir, lidah, dan rahang. bila dengar benda tu first thing dalam kepala was… adalah tak boleh cakap :P

6. mula-mula takut nak buat abseiling tapi masa buat tu aku rasa best ja. hahaha

7. mandi jeram memang terbaik!!!

8. flying fox langsung tak menakutkan. HAHA

9. jungle trekking sangat mencabar. dalam hujan redah hutan. 3-4 kali rentas sungai. thanks a lot socks aku yang letak dalam poket seluar hanyut dibawa arus deras. socks Griffindor tuh!! :(

10. kolaj bandar idaman memang kelakar. ada group buat hebat gila. group i biasa ja.

11. ceramah/dialog/syarahan/ucapan - bias. racist. insensitive. disrespectful. whatever.

12. persembahan yang fun!


overall, sangat syiok, especially part activities. rasa macam nak pergi camping lagi padahal before pergi tu cuak nak mati. hehe :D

* ni baru balik dari klinik sebab kaki gatal-gatal gara-gara bercamping –.-“
Post a Comment