20091208

Assabiyyah

semalam aku meluangkan masa untuk membaca lebih lanjut pasal freak accident at KB Mall Ahad lepas. sangat sedih ok! especially bila tengok videos nampak ada kawan-kawan victims (just an assumption tapi maybe diaorang kenal each other cause satu kolej) dekat-dekat situ boleh tengok ja tak boleh buat apa-apa. kalau aku kat tempat diaorang memang rasa hopeless useless gila maybe nervous shock terus.

ada juga video orang tengah buat CPR. tu pun sedih juga. siap ada gambar victim dah ditutup tapi still lying on a pool of blood. her own blood. obviously memang dia dah arwah masa tu. memang freaky gila. aduhai. macam mana lah aku nak hidup kalau aku teruskan niat nak jadi nurse (selalu berangan jadi nurse dari dulu lagi). tak mampu nak tengok semua-semua tu. for sure menangis ja kat hospital. sedih tengok orang meninggal…

bila baca forum pula dapat tahu one of the victims tengah berbual dekat telefon with bakal tunang dia masa dia terkena kereta tu. the guy heard everything and tunggu dalam 10 minit jugalah before realising something bad just happened. wahh. sedih sedih :(

yang tak bestnya bila ada orang-orang yang gila berpolitik cuba mempolitikkan kejadian ni. kononnya ni karma lah. balasan lah. macam gampang! pasal benda berkait dengan nyawa ni tak perlulah dipolitikkan. kepala otak kat lutut agaknya. bodoh.

tak payahlah nak kutuk-kutuk negeri orang. kata 1Malaysia kan.

p/s: ada budak Perak kutuk Johor cakap Johor tak membangun, cinema sikit, shopping mall tak best. dia cakap berdasarkan pengalaman dia yang pernah sampai Batu Pahat sahaja. tak sampai JB lagi. aku dah lama tak pergi Perak so, tak tahulah Perak tu maju dia macam mana kan sampai budak tu nak kutuk-kutuk Johor. selamat dia bukan kawan aku. selamat juga aku ada ramai kawan dari Perak yang baik-baik.
Post a Comment