20091113

SAVE & SPLURGE

aku suka shopping tapi ada benda yang aku tak kan beli if mahal and ada benda yang aku sanggup berhabis duit.

splurge habis-habisan kalau masuk bookstore. kalau ada duit lebih sikit ja habiskan buat beli buku. sebab best. nanti dah ada rumah sendiri boleh display collection :p

2. clothes
beli baju bundle sudeh. save duit. huhu. kalau pergi pasar malam dekat-dekat shell tu of course aku borong dress sehelai RM10. kalau pergi Midvalley or Semua House mesti singgah Bliss Shop. tetapi… kalau duit tengah banyak (baca: duit JPA baru masuk) beli lah baju mahal sikit. saja nak memuaskan hati sendiri :D

3. makeup
ini memang splurge. sekarang ni banyak gila benda yang aku tak guna lagi still sealed tak tau bila nak guna. tapi benda tu cantik dan menarik buat aku tertarik. salah aku ke? mereka yang terlalu menggoda. motif salahkan benda tak bernyawa? hahahaha. ok. gila sekejap.

4. food
ramai orang cakap untuk makan janganlah berkira maka aku splurge on food! perut memang tak boleh cover. kalau duduk kat kolej memang malas nak turun cafe. sekali dapat makan luar memang makan banyak-banyak. macam hari tu beli yong tau fu RM8.80 aku habiskan semua sendiri dengan nasi and lala & udang bakar. lepas kenyang nampak gila macam pregnant. dah biasa dah. dari upper six dulu macam tu. masa form 5 bangun pagi perut flat ja mendapat pujian ramai. sekarang orang buat gelak siap nak ambil gambar suruh cover perut lagi *sigh* thank god for digital cameras kalau tak haruslah lepas cuci gambar baru perasan perut buncit obvious gila.

5. gadgets
sangat lah tak berminat untuk membeli. aku lebih berminat untuk save duit untuk splurge on books. dah guna tiga hand phone berbeza tak ada satu pun beli guna duit sendiri. semua meaningful ok sebab satu birthday present time form 5, satu present time dapat result STPM, satu early birthday present untuk tahun ni from ca. ha ha ha ha. tapi buat masa ni sangat terasa memerlukan external sebab laptop agak lembab disebabkan kapasiti hampir mencapai had maksimum. bila nak pergi beli agaknya. duit makin lama makin kurang jalan macam air T_T
Post a Comment