20091020

ADDICTIONS

(my current, occasional and past addictions. i’m not proud of it but, this is me.)

1. make-up dan benda-benda berkaitan
occasional addiction i.e: masa dapat make-up baru, festivities, tengah banyak duit, bosan-bosan.
ketagihan ini adalah atas dasar pengaruh rakan sebaya, majalah-majalah yang aku selalu baca (dulu collect Seventeen. sekarang collect CLEO), dan tutorials kat YouTube.
aku bukan cakap aku make-up cantik. aku cakap aku suka make-up ja.

2. online shopping
past addiction. dulu every week average boleh habis lebih RM 50 on online shopping sahaja. puncanya ialah masa tu aku tak jumpa lagi vintage stuff offline. ada juga barang-barang lain yang aku beli tapi sampai sekarang pun tak guna.
tapi sejak dua bulan ni memang aku dah tak beli barang secara melulu lagi (atau dalam kata orang putihnya, impulse buying). latest aku beli, jam kat Quirky Soul Sews ! dan jeans kat Andmoreagain sebab harga dia memang berbaloi. swatch RM60 siapa tak nak?

3. vintage clothings and accessories
current addiction. aku suka beli, suka pakai, suka tengok orang pakai.
aku ada enam handbag. tujuh dress (owned eleven) and empat shirt (owned five). dua belt yang jarang-jarang guna (owned three). dua rantai (owned three).
naima, tak semestinya benda cantik ja, kena beli. kan. kan. kan. sekarang kan duit dah kurang kan. kan. kan. siapa yang tinggal RM 5 ja dalam purse? T_T
makan hati ja tengok like seriously on sale.

4. caffeine
occasional addiction.
nescafe memang sedap. coke pun sedap juga. pepsi not my taste. 100 plus kalau masa-masa aku teringat pesan ca supaya jangan banyak sangat consume caffeine. (100 plus ada caffeine tak?) tapi sekarang jarang juga lah aku minum nescafe. selalu pergi kedai aku order ais limau, milo ais, horlicks ais. tunggu masa cuti semester nanti. aku duduk rumah sehari tiga cawan nescafe. tak adalah addicted sangat kan. ringan-ringan ja. tapi boleh lah~

current addiction.
bak kata syai, who doesn’t?
lagi-lagi dah main FarmVille bagai. menggila la. selain daripada tu, gossip bersama rakan-rakan juga menjadi salah satu tarikan utama Facebook ;p
Post a Comment